BLACK WEEK | NYE TILBUD HVER DAG | 20-50% PÅ ALLE VARER

Kjøpsbetingelser

1. Avtalen
Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Hausscandy.
Ved å besøke nettstedet vårt og/eller gjennomføre et kjøp, aksepterer du å være bundet av våre kjøpsbetingelser. Ved kjøp inngås en bindende avtale mellom Hausscandy og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Hausscandy.

2. Partene
Selger:
Firmaopplysninger
Firmanavn: Hausscandy (Scandy Import AS)
Organisasjonsnummer: 920 811 639
Epost: info@hausscandy.no
Kjøper:
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift og i NOK. Frakt tilkommer.
Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.
Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.
Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.
Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

4. Produkter
Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.
Vi ønsker å gi gode beskrivelser av produktene våre i bilder og i informasjonen som er oppgitt. Vi tar allikevel forbehold om at varens faktiske farger kan avvike noe fra foto, som vises forskjellig på ulike skjermer. Sjekk gjerne spesifikasjonene som står ved produktet dersom du er usikker på størrelse, materialer, farger eller lignende. Du er alltid velkommen til å kontakte oss før du gjennomfører kjøpet dersom det er noe du lurer på. Vi tar også forbehold om feil i priser og informasjon, og dersom du oppdager noe som ikke stemmer, ønsker vi at du tar kontakt med oss, slik at vi får rettet opp i feilen.

5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren. Ved bestilling, godtar du automatisk våre betingelser.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

6. Betaling
Hos oss kan du velge mellom følgende trygge og sikre betalingsmetoder.
• Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.
• PayPal


7. Frakt og Levering
Vi benytter A-Prioritert Post, Klimanøytral Servicepakke, Minipakke eller MyPack for utsendelse av din ordre.
Frakt blir lagt ved ordren din ved utsjekk og pris avhenger av total vekt på ordren. Normal leveringstid er 2-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.
Dersom varen ikke er på lager, vil du høre fra oss. Vi sender kun til adresser i Norge, og dessverre ikke Svalbard. Kjøper har ansvar for at korrekt adresse og mobilnummer er oppgitt ved bestilling. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på oppgitt hentested eller postkontor, blir den sendt i retur til oss og beløpet vil bli kreditert. Hvis den skal sendes på nytt, blir kunden belastet for frakt.

8. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når hun/han, eller hennes/hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6 (Betaling). Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

9. Angrerett
Hos Hausscandy har du 30 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden
Ved returnering betales frakt frem og tilbake av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.
Varen må returneres ubrukt og i originalemballasjen, slik den ble mottatt og sammen med utfylt skjema for angrerett. Varer som sendes til oss uten originalemballasjen kan vi dessverre ikke ta imot. Så snart vi har mottatt varen, refunderer vi beløpet tilbake til deg. Observer at angreretten ikke gjelder for bestillingsvarer og salgsvarer. Adresse for hvor returen skal sendes finner du i skjemaet for angrerett. Det laster du ned her:
Last ned skjema for angrerett her
Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpstidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.
Gavekort, undertøy, hudpleieprodukter og hårprodukter returneres ikke.

10. Levering og forsinkelse
Lynrask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid for varer som er på lager er normalt 2-4 virkedager, men det kan også være tilfeller med opptil 14 virkedager før varen blir sendt fra oss. Om du bestiller varer som ikke er på lager, vil vi sendes ordren din samlet når alt er på lager.
Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Hausscandy eller Posten/PostNord. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.
Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.

11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav
Er varen skadet? Send en e-mail til oss så fort som mulig, eller innen 14 dager til info@hausscandy.no, med beskrivelse om hva som er feil med varen, ordrenummer, fullt navn og telefonnummer – samt bilde av den skadede varen. Ta vare på alle deler, inkludert emballasje, til vi har tatt kontakt med deg.
Dersom vi har pakket feil vare er det viktig at du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.
Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk. Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.
På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

12. Feil/skade ved levering
Om produktet er skadet ved levering må dette meldes omgående til oss på info@hausscandy.no Vi ønsker bilder samt en beskrivelse av hva som har skjedd.

For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager. Vi ber deg derfor gi oss beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet.

Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse.

Om skaden er synlig er det enklest om du melder fra om dette direkte til sjåføren ved mottagelse av forsendelsen. Be om at transportøren gjør en notering av skaden på din kopi av fraktseddelen. Husk å alltid ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt.

13. Uavhentede pakker
Dersom kjøper ikke henter ut en pakke, vil produktene bli kreditert, mens kjøper må dekke tur/retur omkostninger.

14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
• Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
• Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
• Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
• Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
• Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, Hausscandy kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-) samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

15. Garanti
Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 10 og 11.

16. Personopplysninger
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

17. Alder
Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.

18. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 10 og 11. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.